Slovo Managing Directora

Jak vysvětlíte své babičce, co je to vlastně ten píár? Kamarád z branže mi totiž nedávno říkal, že už to raději vzdal. Důsledně uvádí, že "dělá s počítačem". A má klid. Babičce to stačí. Tchýni prý taky. Ale co zadavatelé, kteří dosud PR nedělali? A že jich v téhle zemi je! Když zakládáte firmu v Americe, vložíte svůj první i poslední dolar do publicity. U nás i po 20 letech svobodného podnikání leckterá zavedená firma PR statečně odmítá. Pak se také stane, že když časopis Ekonom osloví stovku největších firem s nevinným dotazem na dosažené vzdělání jejich ředitele, u nejednoho záznamu v tabulce svítí odpovědi typu: "Co je Vám do toho?", "Odmítl sdělit", "Nemá zájem o šíření těchto informací". "No comment" je prostě také komentář a říká toho nad očekávání mnoho. Každý je jen tak dobrý, jak špatní jsou ostatní kolem něj. V konkurenci to platí dvojnásob. A valná většina firem již komunikuje. Tak snad se jim časem rozváže jazyk, těm firmám...

 

Vítězslav Horák